FANDOM

Melinda Gordon – główna bohaterka serialu Zaklinacz Dusz. Melinda ma męża o imieniu Jim (później Sam) i syna Aidena.  

OpisEdytuj

Moce i umiejętnościEdytuj

Ma dar, dzięki któremu może widzieć zmarłych i rozmawiać z nimi. Z biegiem czasu mogła także dostrzegać wizje z ich udziałem. Melinda, tak samo jak jej matka, babcia, potrafi widzieć osoby zmarłe i się z nimi kontaktować. Daru używa, aby pomagać duchom przejść na drugą stronę. Kryje swój dar z obawy o siebie. Jej mama i babcia, posiadają te same zdolności, choć matka niespecjalnie jest nimi zachwycona. Aiden, czyli syn Jima i Melindy ma taki sam dar jak jego matka. Jednak bohaterka woli, aby jej syn rozwijał się w normalnych warunkach, bez udziału zmarłych.

HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Imię Jennifer nadał jej starszy brat Todd (ur. 1970). Było to imię dziewczyny, w której był on zakochany.

Gdy Jennifer miała sześć miesięcy jej rodzice – niemiecki technik medyczny Herbert Daniel Hewitt i włoska logopedka Patricia Mae – rozwiedli się. Jako dziewczynka postanowiła zostać gwiazdą. Matka odkryła u niej talent do show-biznesu. Urodziła się w Waco w stanie Teksas, ale jako dziesięciolatka przeniosła się z matką do Los Angeles. Uczyła się tańca i śpiewu, występując w reklamach i programach dla dzieci. Grała w serialach (m.in. w disneyowskim serialu Kids Incorporated (1989–1991) jako Robin) i odbyła tournée po całej Europie z grupą taneczną Texas Show Team. W 1997 ukończyła Laurel Springs High School.

Pierwszy album Let’s Go Bang (1995) wydała jako szesnastolatka, potem był Jennifer Love Hewitt (1996) i Love Songs (1997). Po kilkuletniej przerwie, pod koniec 2002 nagrała płytę Barenaked. Od tego czasu zapraszana była na wiele imprez i koncertów, by zaprezentować choć kilka utworów z albumu. Śpiewała m.in. w Nowym JorkuBostonieAtlancie i Kansas.

Wystąpiła w teledyskach: „High” (1997) Feedera, „Can’t Get Enough of You Baby” (1998) Smash Mouth, „Girl on TV” (1999) LFO i „Hero” (2002) Enrique Iglesiasa oraz pojawiała się w reklamach dla: L.A. Gear (1989), Victoria Golf (1991), Chex (1992), Barbie (1992) oraz Neutrogena (1998–2003). Przez pewien czas prowadziła cykl programów poświęconych problemom nastolatków na kanale MTV.

W świadomości widzów zaistniała dzięki roli Sary Reeves w serialu Ich pięcioro (Party of Five, 1994–2000). Sławę przyniósł jej thriller Koszmar minionego lata (I Know What You Did Last Summer, 1997) i jego sequel – Koszmar następnego lata (I Still Know What You Did Last Summer, 1998), w których wcieliła się w główną bohaterkę, Julie James. Do ważnych filmów w jej karierze należy również zaliczyć Wielki podryw (Heartbreakers, 2001) oraz Smoking (The Tuxedo, 2002). W latach 2005–2010 grała postać Melindy Gordon w serialu telewizyjnym Ghost Whisperer.

W 2013 wyszła za mąż za aktora Briana Hallisaya, z którym ma córkę Autumn James Rodzina

RelacjeEdytuj

Jim ClancyEdytuj

Jim zawsze wspiera Melindę. Darzą się wielkim uczuciem. Później jednak za sprawą wypadku zmarł. Melinda mimo, że chciała mu pomóc przejść na drugą stronę został. Wstąpił w ciało zmarłego Sama. Jego prawdziwą twarz widzą tylko Melinda i Aiden (jego syn).

Aiden LucasEdytuj

Pomiędzy nią, a synem jest szczególna więź. 

Andrea MarinoEdytuj

Melinda i Andrea to przyjaciółki.

Delia BanksEdytuj

Delia przyjaźni się z Melindą.

CiekawostkiEdytuj

  • Syn Melindy ma potężniejszy dar od niej.
  • 1-Skwer i dom Melindy i Jim'a z pilota serialu diametralnie różni się od reszty odcinków.
  • 2-W 21 odcinku I sezonu podczas wizji sennej Melinda porusza się po skwerze (wykorzystanego podczas kręcenia I odcinka).
  • 3-Dwa razy w serialu wymieniono tytuł "Koszmar minionego lata" (Jennifer Love Hewitt odgrywała jedną z głównych ról w tym slasherze).
  • 4-W 21&22 odcinku II sezonu: w antykwariacie w tle można usłyszeć singiel J.L.Hewitt, inny kawałek z jej albumu jest wykorzystywany w 2 odcinku II sezonu (Melinda podśpiewuje sobie ją podczas jazdy-duch Kyle McCall ją nawiedza).
  • 5-Ulubioną sceną w serialu dla Jennifer Love Hewitt oraz Davida Conrad'a jest pogrzeb Jim'a. Dla Camryn Manhein jest to scena,gdy Delie obsypuje kelner płatkami róż.
  • 6-Scenariusze konsultowano z Marry Ann Winkowski (wydała ona kilka książek min. "When Ghosts Speaks: understanding earthbound spirits"-zajmuję się odprowadzaniem dusz jak Melinda Gordon).
  • 7-Do promocji serialu wykorzystywano wiele stron internetowych związanych tematycznie z odcinkiem (np. rubloodymary(.)com, andshamethedevil(.)com, lancerslamz) wykonywano również wiele gier interaktywnych, stworzono pamiętnik Melindy Gordon i wiele innych form rozrywki internetowej.
  • 8-Duchy kilka razy wypowiadają /nakreślają ezopowo imię Andrea aby dogryźć Melindzie.
  • 9-W 15 odcinku III sezonu można zauważyć na nagraniu amatorskiego horroru:Aisha Tyler (odgrywała rolę Andrea Moreno).
  • 10-Każdy sezon posiada cliffhangers:
    I sezon-pojawienie się Romano i śmierć Andea'i
    II sezon- Wypełnienie się V znaków. Pojawienie się ojca Melindy.
    III sezon- podziemia,odkrycie biologicznego ojca Melindy. Ostatnia scena objawiająca V ceni.
    IV sezon- wprowadzenie Księgi Zmian,
    V sezon- wprowadzenie Święcacych i Cieni
  • Wszystkie z nich są ze sobą powiązane w spójny ciąg logiczno-racjonalny.
  • 11-Muzykę do odcinków komponował Mark Snow (znany z Archiwum X)
  • 12-Podczas pożaru skweru w Hollywood studio. w IV sezonie wykorzystano do zdjęć plan,z którego korzystano w Gillmore Sister oraz Pretty Little Liars (charakterystyczna biała kaplica).
  • 13-W latach 2008/2009 światło dzienne ujrzały dwie serie komiksów Ghost Whisperer: The muse oraz Ghost Whisperer: The haunted

GaleriaEdytuj